lördag 30 januari 2010

Snötäckt ligger nu mitt land

Hjärtat på dörren hälsar varmt välkommen till våra gäster. Du är välkommen hit till min lilla vrå! I dag tänkte jag dela med mig av några bilder från vår vinterträdgård. Bilden nedan har jag fått inspiration från Annika på ditten och datten. En kul idé tycker jag som jag inte kunde låta bli att prova.

Januari närmar sig sitt slut och termometern står på -20 grader och snön täcker varje vrå på tomten. Det är en ovanlig syn, jag läste någonstans att det har inte varit så här mycket snö sedan i mitten av 70-talet. Barnen är överlyckliga och jag med. Tänk att i år har vi möjlighet att prova på alla vintersporter på hemmaplan. Det är inte alltid som det går. Själv kopplar jag gärna av med en tur i längdskidspåret.

Vårt hus som täcks av massor med snö som barnen bygger både snögrottor och pulkabacke i miniformat. Jag blir själv som ett barn när det är sånt här väder.
Glöm inte bort att för att lyckas måste man våga att misslyckas! Ta hand om er i kylan och fortsatt trevlig helg önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Lovisa.
    Läste på syrrans och min blogg (NeMa) att du tänker komma ut till mej i butiken. Du är hjärtligt välkommen, men det vore roligt om du hör av dej innan så att jag är på plats. Jag jobbar vissa kvällar och då står min granne i butiken. Det är alltis spännande att träffa er bloggisar på riktigt.
    Än har det inte kommit hem något nytt sedan Formex mässan, men det är på ingång.
    Ha det gott.
    Och än en gång hjärtligt välkommen.
    Kramis Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Butiken är igentligen inte öppen i morgon men jag är aldrig omöjlig. Det är bara att du hör av dej när du skulle vilja komma. Du kan ringa mej på mobilen 0708-278630. Så bestämmer vi en tid.
    Ha det gott och välkommen till butiken.
    Kram Nettan

    SvaraRadera