onsdag 6 januari 2010

Kaffe och te

Idag har termometern varit nere i 22 minusgrader! Då myser man dessto mer här inne med tänd brasa och många koppar av gott varmt te och kaffe (för min man eftersom jag själv föredrar te). I kväll när jag kollade mina bloggvänners bloggar hade jag fått en trevlig utmaning från Lillan´s tuva (kolla gärna in den bloggen, den är härlig och mysig på samma gång!). Det pågår nämligen en utmaning som man ska skicka till tre bloggvänner: Visa upp din kaffe och teburk på din blogg! Det har sedan utmaningen startades för någon vecka sedan visats upp olika sorters burkar på olika sorters bloggar, kul idé tycker jag även om jag inte vet vem som ska ha en eloge för det!
Nu är det alltså min tur att visa upp mina burkar. Här hemma står som sagt mannen för kaffedrickandet (han dricker för oss båda kan man säga, det blir lätt 10 koppar/dag). Själv njuter jag gärna en kopp varmt ryckande te av olika slag. Jag är inte så förtjust i grönt te i övrigt dricker jag det mesta. Till favoriterna just nu hör Lokas societetsblandning och världens bästa pappa (inköpt till mannen från Village lagom till farsdag). Den sist nämnda är en blandning av svart te, kaffebönor, toffekulor, kokos och ringblomma. Lokas blandning innehåller svart te, grädde, champange, jordgubbar, fläder och blåklint.
Här kommer nu både kaffeburken, som är en gammal Tupperwareburk som har fått hänga med. Det är kanske dags att hitta en ny burk eller kanske en gammal på loppis, vi får se.
Teburkarna är betydligt flera till antalet. Några i plåt andra i glas men alla med lock för att bevara smak och lukten på de härliga teerna.




Nu skickar jag utmaningen vidare till:



krusagarden.blogspot.com



husetvidån.blogspot.com



hedvigochjag.blogspot.com



2 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig...vad glad jag blev. Alltid trevligt när nån lämnar ett spår efter sig! Annars hade jag inte hittat till din fina blogg! Tack för utmaningen, men jag har precis antagit den för ett par dagar sen från en annan bloggare. Annars hade jag självklart antagit den av dig! Du är varmt välkommen tillbaka till mig!Ha en fortsatt bra dag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tycker om Lokas the. Jag jobbar på Loka brunn som hudterapeut sen har jag även en egen salong. Kommer till våren öppna en inrdningsbutik på vår gård 20 min utanför Örebro.
    Häsningar från Madeleine ( Hos Madeleine)

    SvaraRadera