tisdag 5 januari 2010

Nytt år och nya idéer

Så här års blir jag lätt sugen på att ändra och fixa här hemma. Det kan kanske bero på att jag är ledig och har tid att fundera över hur jag vill ha det. Dessutom är det ju snart dags att kasta ut julen och det kanske också spelar in.
I går kväll la jag fram mina planer för min man, för i vårt hem är jag projektledare medan mannen är den som oftast genomför projekten. Han tyckte att projektet som denna gång var att bygga en kombinerad diskbänk och hylla till Jonna var en stålande idé. Därför tog vi tag i saken och under morgonen kollade vi genom google och kom fram till att mdf var det bästa materialet för ändamålet. Vi mätte och räknade och snart begav sig mannen iväg för att inskaffa det som vi behövde. Nu finns allt på plats här hemma och imorgon ska vi skrida till verket och förhoppningsvis kunna komma en bit på väg. Själv har jag under dagen beställt tyg och andra nödvändiga attrialjer för att hennes nya bänk ska bli så bra som möjligt. En rostfri bunke och en riktig kran ska också inköpas för att det ska bli på "riktigt" fast i litet format. Jag återkommer med bilder när allt är färdigt!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite pronomenvandring! Vi ska, behöver = hustrun planerar och mannen utför.

    Gå in och läs på min blogg, jag har utmanat Dig!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera