lördag 16 januari 2010

Så här fint blev det

Diskbänken blev så här när den blev färdig. Nu återstår bara tygskynket framför så skapelsen blir komplett!
Sängen fick ny vit färg och ett tygskynke under där man både kan ha förvaring och myshörna!

Myshörnan under sängen är härlig att leka i och läsa en och annan bok också!


Gardiner är på plats och väggarna är målade!



Äntligen är rummet klart och fint blev det. Jonna är mycket nöjd och nu fattas bara ett litet skynke framför hyllorna till diskbänken. Det ska jag försöka göra klart idag.




Eftersom mina barn just nu gillar att leka café ska jag försöka mig på att lära mig virka bakelser och andra godsaker som de kan använda i sin lek. Det är alltid roligare att leka med saker som ser ut som på riktigt! Vi får se hur det går. Jag kanske återkommer och berättar hur det går med mitt nya projekt (virkningen alltså).




1 kommentar:

  1. Ååhhh så fint det blev. Vad ni har grejat. Hon måsta tycka att det är hur mysigt som helst att vara på sitt rum. Skoj att få virka till det som de leker. Om du hittar några bra ställen med virkbeskrivningar så skulle jag bli glad om du ville berätta det för mig. Jag är ju Mostermormor och Mosterfarmor till två 5-6 åriga leksugna tjejer.
    Hoppas att du hade en bra skolstart.
    Kram annika

    SvaraRadera