fredag 8 januari 2010

Målardax

På vägen hem från jobbet kom jag på att jag äntligen skulle göra slag i saken och måla om Jonnas rum. Hon fick ta över Josefs rum för ett år sedan och då fick hon flytta in som rummet var, dvs ta över både inredning och det mesta av leksakerna. Rummet har sedan Joel (vår äldsta) hade det varit bebisgul och just nu kändes det alltså dags för en förändring. Jonna ville själv ha rosa men det blir vitt. Hon får en rosa och vitrutig hissgardin som jag har beställt och får hämta i morgon. Dessutom blir det en hel del rosa detaljer som säkert bidrar till att Jonna blir nöjd trots att väggarna blir vita.

Det värsta var att när vi (både Jonna och mannen hjälpte gärna till) hade tömt rummet och täckt golvet insåg jag att den vita väggfärgen nästan var slut. Jag kunde dock måla två av rummets fyra väggar en gång innan färgen tog slut. I morgon får jag alltså bege mig till färgaffären och inhandla lite mer vit färg.
Jag återkommer med lite bilder när rummet är färdigt. Då hoppas jag också att mannen är klar med den kombinerade diskbänken/hyllan så ni får se bilder på den också!

2 kommentarer:

  1. Tack för titten...Och Lycka till med färgen! Du får visa sen när det blir klart! Trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  2. Vilken energi ni har! Kul när man är igång och det händer något. Ska bli kul att se då det är klart.
    Ha det så bra första skolveckan med barnen.
    Kram annika

    SvaraRadera