lördag 27 februari 2010

Sanningar om mig



Fick för ett tag sedan en award från Annika på Ditten och datten.

Den förpliktigar att tala om saker som du kanske inte vet om mig dessutom ska jag skicka den vidare till andra kreativa bloggare, och det finns det ju många som är. Därför vill jag att du som läser detta och inte fått awarden passar på att anta den. Därmed är ingen nämnd och ingen glömd!

Några sanningar om mig:


  • Älskar salta sillar som utan tvekan är mitt favoritgodis!
  • Beundrar människor som vågar säga vad de tycker och har mod att förändra trots ständiga motgångar!
  • Är en bokslukerska i världsklass. Det medför att jag inte kan sluta läsa en bok trots att folk runt omkring mig vill annorlunda. Därför läser jag numera bara på mina lov. Sportlovet tillhör ett favoritlov pga bokrean!
  • Som liten var min favoritfärg rosa (ovanligt eller hur?) som vuxen är blått en färg som jag gärna har på både inredning och kläder. Min dotter kämpar på och nu har rosa pånytt blivit en favorit bland alla färger!
  • Grekland är ett land som jag älskar, både naturen och den fantastiska maten. I sommar ska jag resa dit igen. Nu tillsammans med min man och våra barn. Nu läser vi allt vi hittar om den grekiska historien, barnen är fascinerade av allt från flaggor till den grekiska antologin.
  • Jag njuter av att vara ute i naturen, antingen i form av en långpromenad eller med längdskidorna på. Det finns inget så avkopplande som att vara själv ute i skogen och låta tankarna gå!
  • Älskar att sjunga och ser fram emot att någon gång kunna börja sjunga i kör igen.

Nu ska jag njuta av de sista dagarna på sportlovet tillsammans med dem jag älskar mest!

Trevlig helg!

Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Åh....
    En salt lakrits-kompis!!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Tack för titten....Hoppas att du/ni haft ett bra sportlov. Här börjar barnen också skolan, efter ett skönt sportlov. Vad roligt att få läsa lite om dig....Ha en bra dag! Måndagskramar Therese

    SvaraRadera
  3. Salta sillar kan vara goda! Kul att få veta lite mer om dig. Härligt med Greklandsresan i sommar. Visst är det roligt när barnen är med och förbereder sig inför en resa.
    Hoppas att ni hade ett skönt lov...hörde att ni hade sol så det var perfekt sportlovsväder.
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Kikar in o Tackar för titten. Här har solen lyst från en klarblå himmel, kanske våren är på väg iallafall? Hoppas att solen lyst på dig också! Kramis Therese

    SvaraRadera