söndag 21 februari 2010

Sportlov och ännu mer snö


Döm om min förvåning när jag vaknade i går morse och det var snö ända upp till mitten av fönstrena på framsidan av vårt hus. Fyra gånger under gårdagen skottades det runt vårt hus för att vi överhuvudtaget skulle kunna komma ut. Barnen njöt för fullt av att få vara inne och se skådespelet som snön spelade under dagen.

Idag vaknade vi till ett mindre kaos, solen sken och det var dags för årets upplaga av KM i längdskidor på hemmaplan. Vi laddade med en bra frukost sedan begav vi oss till spåret. Det var ett härligt gäng som slöt upp med skidorna i högsta hugg. Nu skulle barnen först åka sitt vasalopp och sedan var det de vuxnas tur. nu när vi är hemma och vi är härligt trötta! Vilken dag det blev med mycket sol och många glada skratt och pepptalk vid spåret. Det blev en härlig uppladdning med nattens guld och brons som jag knappt tordes att titta på, vilken rysare! Nu tar jag en veckas sportlov tillsammans med mina barn, vi hörs! Ett lyckat recept på sportlov anser jag vara de blå orden!

1 kommentar:

  1. Ja, vilken snöstorm vi fick upleva i lördags...!
    Det är ju inte riktigt klokt med all denna snö!!
    Barnen gillar ju den, men själv börjar jag faktiskt tröttna... Nu längtar jag efter att få upptäcka lökarna sticka fram i rabatterna. Men tyvärr får jag vänta ett bra tag till...
    Ha det så bra!
    Sari

    SvaraRadera