torsdag 6 januari 2011


Julen är snart slut och det tycker jag är synd!

Jag gillar det mysiga som hör till julen, alla stjärnor som lyser upp här hemma, granen och hyacinterna som luktar så gott. Jag stretar emot och vill gärna behålla julen ett tag till härhemma medan mannen gärna vill städa bort den redan idag.

Nästa helg får det bli och då ska jag plocka in våren i form av vårlökar och tulpaner, det brukar hjälpa till att skapa stämning på nytt här hemma. Även när julen är borta :)

Nu återgår jag till att njuta min sista lediga dag innan jag startar upp igen i morgon. Jag tjuvstartade lite och arbetade halva dagen under tisdagen. Det är härligt att träffa barnen igen men det blir ju inte förrän på måndag. I morgon är det studiedag och stängdag för alla elever. Då ska vi lärare fortbilda oss. Den här gången blir det av det religiösa slaget. Vi ska gå kurs om Abrahams barn, dvs likheterna mellan våra världsreligioner. Det ska bli spännande att få lära sig lite mer även om det.

Njut av den här dagen du också!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Visst är det lika trist varje år och konstatera att julen ska städas ut. Då får man tänka som Alfons Åbergs farmor......

    Gott Nytt År till dig och hela din familj!

    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Vad kul att du tittade in! Tack för tipset, nu blev jag påmind att jag ska läsa den för mina elever på måndag, det är ju super!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  3. När man städat ut julen så är det lite sorgligt för det dröjer ett helt år men så skönt att få sätta fram tulpaner och ljusa färger.
    Hoppas att du hade det lärorikt på studiedagen vi hade egen planering på vår.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera