måndag 29 mars 2010

Äntligen påsklov!

Efter några intensiva veckor är det äntligen dags för påsklov för mig och min familj. Som traditionen erbjuder tillbringar vi veckan tillsammans med goda vänner i fjällen. Trots att jag egentligen är ganska trött på snö just nu är det inte mycket som slår att dra på sig pjäxorna och åka slalom i nästintill perfekta backar. I år är minstingen så pass stor att vi kan åka hela familjen tillsammans vilket också bidrar till en härlig vistelse.
Nu väntar jag bara på solen som lyser med sin frånvaro, men om jag får tro väderprognosen ska den i alla fall visa sig på lördag! Det ser jag fram emot men till dess njuter jag av att umgås och äta gott. I dag blev det kyckling och ris vilket smakade mycket gott efter en dag ute i det fria.

2 kommentarer:

  1. Åh va härligt att vara i fjällen då det är vår och påsk. Vi har ju inte tid i år men hoppas att det kan bli nästa år. Dottern kommer hem på onsdag och åker till Sälen för att jobba över påsk.
    Ha det så gott nu i veckan och njut av den friska luften och samvaron med familj och goda vänner.
    Påskkram annika

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Hoppas du har haft ett skönt påsklov med sköna dagar i skidbackarna!
    Det var sååå skönt att vara ledig några dagar, tycker jag. Men konstigt nog var jag tröttare första dagen efter lovet, än innan...
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera