lördag 13 mars 2010

Takdropp och solsken!

I dag var det dags för kanske årets sista sparktur. Min gamla spark har används flitigt i år trots att den har många år på nacken och är ganska sliten. Den har varit perfekt när vi ska ner till isen och åka lite skridskor. Packningen får sitta på sparken och barnen har fått stått på medarna. Gissa om det blev åka av, särskilt i nedförsbackarna!

En sista snögubbe lyckades barnen också göra i dag och här ser ni resultatet! Jag skulle tro att den snart töar bort i solskenet men än så länge ler den glatt mot oss alla!


Tänk vad mycket snö det kommit i år men nu har vi (läs Tomas) lyckats med konststycket att skotta bort all snö från våra tak. Innan han började såg det ut så här.



Olles skidfärd har vi läst för barnen många gången den här vintern. Barnen har dessutom blivit riktiga skidåkare även på längden, vilket vi kan tacka den här vintern för.


Men nu vill jag ha vår igen. Jag njuter av solskenet och takdroppet som låter så härligt i mina öron just nu!


Trevlig helg önskar jag er alla! Själv ska jag gå på Mia Skäringer tillsammans med ett tjejgäng. Det ska bli trevligt!

Kram Lovisa




8 kommentarer:

  1. Ja det har varit en fantastisk vinter. Härligt för alla barn som fått åka skidor många gånger.
    Minns att vi också hade en spark som användes flitigt då vi var barn.
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. God förmiddag.
    Vsst är det skönt att våren ÄNTLIGEN är på väg. Känns skönt att vi har allt framför oss.
    Det har kommit lite nytt till butiken, nästa vecka kommer kläderna och kanske skorna.
    Det blir som julafton i butiken igen.
    Ha det gott.
    Kramis Nettan

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hade en trevlig kväll när du var o såg Mia Skärringer! Hon är en favorit hos mig....Önskar dig en bra start på den nya veckan! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  4. Takdropp är en av de ljuvaste musikupplevelserna. Utomhus vill säga:)
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Kikar in o önskar dig en bra start på den nya veckan! Vårkramar till dig! therese

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken vinter! Men som du skriver: Nu vill vi ha vår!!! Det har varit så underbara dagar nu på sistone med solsken och takdropp!!
    Vad kul att du fick chansen att gå på Andra chansen! Det är kul med Melodifestival, men jag tycker ändå att det är ganska skönt att det är slut nu.
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  7. Mycket snö ... bidde det. Men nu är våren med mer än nästippen framme!
    :)

    SvaraRadera
  8. Hoppas att veckan varit bra. Önskar dig en mysig fredagkväll! Kramis Therese

    SvaraRadera