måndag 17 augusti 2009

Skolstart

Äntligen var det dags för skolstart, både för mig och mina båda söner. Josef skulle dessutom börja förskoleklass så det var extra pirrigt. Vi löste det hela genom att läsa om när Alfons Åberg börjar skolan och då sov alla gott i sina sängar sedan.

Det var härligt att möta alla skolbarn på skolgården där det vimlade av folk, dels alla elever och deras föräldrar (undra vem som var nervösast egentligen) och dels all personal som bl.a. gick runt och spelade och sjöng när alla samlades.
Tänk jag minns hur det var när jag skulle börja skolan och när jag fick möta min fröken för första gången. Man sätter rätt djupa avtryck hos barnen, men det tänkte jag som tur var inte på när barnen kom idag. Nu har jag träffat min nya klass och det ska bli spännande att följa dem under året som kommer.

Nu är det bara att ladda om och börja tänka på den fortsatta veckans undervisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar