onsdag 22 december 2010

Julavslutning och dags för jullov!!
Så är nu den sista dagen avklarad av höstterminen och det är dags för jullov.
Det var en mysig julavslutning med tema "Sveaskolan tomtar jorden runt". Barnen i de olika arbetslagen sjöng och dansade från våra olika världsdelar med olika juliga inslag.

Sedan var det dags för julmys i klassrummet med mina härliga elever.
Den här jättefina tavlan, ett hjärta och en julröd amaryllis fick jag av eleverna, gissa om jag blev överraskad och glad för dessa julgåvor. De passar perfekt hemma hos mig och jag tänker på eleverna varje gång jag går förbi dem.

Imorgon ska jag julpyssla här hemma tillsammans med mina barn som har sin första dag på jullovet. Vi ska bl.a. rulla köttbullar. I år tänkte jag prova Ernst recept med kanel i, främst med tanke på den härliga doften. En och annan julklapp hinner vi förhoppningsvis med att fixa klart också. Dessutom ska vi ta in och klä granen som står och väntar i garaget.
God-Jul till er alla som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Åhh så fint...vilken omtanke.
    Du...kanel i köttbullarna??? Jag har gjort det med köttfärssås en gång och aldrig mera. Gör på en liten smet först så du vet om det är gott...synd om det inte blir några köttbullar på julbordet:)
    Ha en mysig jul
    God Julkram

    SvaraRadera
  2. Va kul att du är tillbaka. Har tittat in till dig lite då och då. Hoppas att köttbullarna blev goda och din å familjen julafton blev fin.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera