onsdag 2 september 2009

Födelsedag

Tänk att nu har det gått ännu ett år av mitt liv. Jag läste någonstans att man ska inte fylla livet med år utan åren med liv och det kan man ju hålla med om.

I morse blev jag väckt av min härliga familj (dock inte Josef som tyckte att sängen lockade mer än mamma). De hade med sig frukost på vår kalasbricka och ett stort paket. Paketets storlek gjorde det minsta barnet enormt nyfiken och att det dessutom var rosa gjorde inte saken sämre.

Efter att jag i alla år lånat min mammas symaskin fick jag nu äntligen min alldeles egna maskin, tänk vilken lycka. På lunchen skulle jag åka upp och köpa lite tyg men hejdades av sommarens värsta (jag överdriver inte!) regnskur. Det regnade så mycket att det regnade in i mitt klassrum, till mina elevers stora lycka. Det ska tilläggas att det är små barn vi talar om, som tur är.
Tyget får vänta till i morgon då jag hoppas att regnvädret har försvunnit för denna gång.

Nu ska jag iväg på tjejträff och njuta av gott fika och trevliga vänner. Kan födelsedagen avslutas på ett bättre sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar