onsdag 9 september 2009

föräldramöte

Nu har jag just avslutat höstens första föräldramöte i min nya klass. Det var god uppslutning även om målen självklart är att alla ska komma. Det som överraskade mig var att jag fick den här härliga buketten med gladiolius av föräldrarna i klassen. Det har jag aldrig varit med om, vilket gjorde det hela ännu trevligare! Vi hade information och diskussioner i smågrupper och som vanligt är det då som mötet kommer i gång, när föräldrarna själva får prata med varandra. Föräldrarna ska känna att de har fått en härlig mix när de lämnar föräldramötet. En mix av viktig information och trevliga samtal som leder till utveckling. Dessutom är det extra bra om man skrattar tillsammans!
Nu återstår det bara för mig att sammanställa allt och skicka hem till föräldrarna.

2 kommentarer:

  1. Hej! Trevligt att läsa det du skriver.Kul att du hittade till min blogg. Hoppas att ni kom fram till något i dag på¨studiedagen. Jag lägger till dig på min lista så jag kan följa din blogg.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Lovisa för din värmande kommentar! Det blir så ensamt här hemma men tack vare den här lilla burken har man kontakt med välrden utanför.
    hälsa familjen
    stor kram
    Caroline

    SvaraRadera