måndag 20 juli 2009

Vår nybyggda pergola

Ett av årets projekt i vår trädgård är att bygga en pergola. Nåja, kanske inte jag men väl min händiga man. Jag är en sorts projektledare som talar om hur jag vill ha det så fixar Tomas det. I helgen började han med bygget och i dag blev den klar. Nu är det bara mitt jobb kvar, dvs att måla och plantera klätterväxter vid varje stolpe. Den ska vara vit med klättrande humle och troligtvis någon Clematis, kanske kaprifol eller min favoritros New Dawn. Tyvärr gick det inget vidare idag när jag gjorde ett besök i trädgårdshandeln. Både den Clematisen jag ville ha och New Dawn-rosen var slut. Men vad gjorde väl det. Jag hittade en vildhortensia som var helt underbar istället. Den ska sock inte sitta vid pergolan utan i någon annan rabatt i vår trädgård. I morgon ska jag göra ett besök i någon annan av stadens alla trädgårdshandlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar