lördag 25 juli 2009

Flugor, flugor, massor av flugor

Befinner mig just nu i Kville, straxt utanför Fjällbacka. Vi bor helt underbart vid en hästgård i ett jättemysigt hus. Allt är idylliskt bara ett minus och tyvärr inte så litet heller, nämligen flugorna. Solen lyser och jag sätter mig en stund i solen, vad händer? Miljontals med flugor attackerar mig utan någon som helst respekt för mitt privatliv. Jag är en sann djurvän men det finns undantag, jag räknar inte vissa varelser som djur och flugor är en av dem.
Tomas och jag påminde oss själva om när vi byggde vårt hus och tyckte det var så mysigt med hästarna som gick i hagen intill. När vi väl flyttat in var det inte lika mysigt längre när flugorna var överallt. Efter ett år var hästarna borta. Någon granne hade ringt och klagat över att hästarna gick för nära deras hus och enligt någon paragraf (säkert någon eu-regel) fick hästar inte gå så nära någon annans hus. Nu är flugorna som tur är ett minne blott (i alla fall hemma) och vi njuter av att se hästarna en bit längre bort där vi bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar