onsdag 6 juli 2011



Vinbärs-frossa!
Just nu är det fullt med vinbär ute i trädgården. En av mina härliga grannar bjöd mig på en god vinbärskaka som jag bara måste få receptet på. Tänk vad underbart det är när solen skiner, barnen är på bra humör och jag dessutom blir bjuden på gott fika = recept på en bra dag!

Tyvärr är Jonna fortsatt sjuk av sin envisa öronbacill. Idag fick hon opererats akut och nu håller vi tummarna att bacillen äntligen försvinner. En tapprare tjej får man leta efter. När vi kom ut från sjukhuset sa hon med bestämd röst: "mamma, när jag blir stor ska jag bli som Åke". Åke är hennes öronläkare som är helt fantastisk med barn. Själv tänkte jag att sämre val av yrke kan hon välja :)
Nu sover hon gott efter en hektisk dag som började på sjukhuset och slutade i poolen!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Vad roligt att ha så mycket vinbär i sin trädgård. Vinbärskaka är jättegott har ett recept som jag fått av dottern. Gott med vaniljsås till.
    Stackars din lilla flicka hoppas att hon snart blir bättre.
    Va roligt att du ville vara med i min utlottning.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera