onsdag 9 mars 2011


Kevin Prince Boateng
I mitt hem med tre fotbollstokiga killar förekommer det ofta bilder på olika fotbollsidoler på väggarna. Idag när barnen var hos frisören säger minsta sonen: "jag vill se ut som Kevin Prince Boateng". Frisören undrar vänligt hur han ser ut och Josef börjar förklara "det ska vara tuppkant mitt på och kort runt om". Frisören fixade med van hand till 7-åringens frisyr och avslutade med att spraya håret grönt. Gissa om sonen var nöjd när vi åkte därifrån! När det lite senare var innebandy fick han många kommentarer om hans frisyr.

Undrar själv om jag någonsin har vågat göra något sådant, inte med håret i alla fall.
Nu sover en son som precis innan han somnade försiktigt undrade hur frisyren skulle hålla under natten. Vi får väl se...
Här ovan bjuder jag på några härliga bilder av sonen efter besöket hos frisören.

Ha en bra vecka!
Lovisa

4 kommentarer:

  1. Jaa...de är vågade. Jag skulle då aldrig vågat något sånt då jag var en liten flicka med hästsvans.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Men vilken tuff frisyr. Påminner lite om mitt barnbarn Simons frisyr han hade kammen mörkgrön när han kom från frisören.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Tufft ska det vara. Men jag undrar mest vilka fotbollsidoler som maken din sätter upp väggen? :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Lovisa! Kul att du hittade vår blogg. Det är utmärkt med oss, vi trivs förträffligt att vara hemma. Tiden bara flyger iväg dock. Kul att läsa om ditt liv, vad bra du skriver. Ses och hörs!

    //Robert och Olle

    SvaraRadera