söndag 13 juni 2010

Sommarlov

Äntligen är den sköna sommaren här och snart även mitt och barnens sommarlov.

Skolavslutningen var super, både vad gäller vädret och innehåll. Själv hann jag för en gång skull med både mina elevers och mina barns avslutningar vilket gav mig en rejäl dos av allt vad en skolavslutning ska innehålla.

Det är nåt visst med skolavslutningar, om det beror på mitt jobb eller om det är nåt annat vet jag inte men jag blir så berörd av alla dessa barn som sjunger våra välkända och okända sommarsånger för full hals med massor av glädje och leenden som smittar av sig.

Min absoluta favorit är Idas sommarvisa men av av mina söner sjöng "Gul som solsken, gul som guld" från Majas alfabetssånger och den är också fin. Det är kul när nya sånger blandas med de traditionella, det blir en skön mix.

Nu hoppas jag att jag får lite mera tid till bl.a att blogga!

Vi hörs!

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Jamen visst är det härligt med alla glada förväntansfulla barn på en skolavslutning. Snart du Lovisa så får vi också ta lov. Vi ses i morgon fm.
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Sommarlov, ljuvliga ord!
    Själv hade jag champagnefrukost med min klass hemma i trädgården. Festligt och mysigt det med.
    Hoppas du får en skön sommar med din familj
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  3. Hej Lovisa
    Hittade din blogg här av en slump. Hoppas att allt är bra med dig och ha ett underbart sommarlov.Kolla gärna in på min blogg om du vill:)
    hosmadeleine.blogspot.com
    Kram Madeleine

    SvaraRadera